E-commerce či elektronická komerce je způsob využití internetu k realizaci obchodních transakcí (s vlastními organizačními jednotkami, s dodavateli, se zákazníky).
Prostřednictvím internetu lze prodávat jak fyzické zboží tak digitální služby a informace. U fyzických produktů jde především o spotřební zboží prodávané prostřednictvím e-shopů. U služeb a informací dochází k prodeji zpráv, publikací, učebních materiálů, multimediální zábava atd.
S pomocí našich řešení můžete snadno realizovat Vaše obchody:
E-shop
Lze odlišovat různé kategorie řešení, která jsou nazývána e-shopem. Hranice nemusí být vždy přesně vymezená, ale rozličná řešení mohou být cílena pro různé klientské segmenty.
- pro distributory a firmy s velkým obratem na internetu
- pro malé a střední firmy jako doplněk ke stávajícím aktivitám
- e-shop zdarma – slouží obvykle k získání klienta a následně pro jeho převod na placenou verzi služby, zpravidla časově náročné pro klienta
Webová prezentace
- měla by být součáství Vašeho e-commerce řešení
- funguje jako Vaše výkladní skříň
- jenom správně navržený web dokáže prodávat Vaše výrobky či služby
- webová prezentace zdarma – slouží obvykle k získání klienta a následně pro jeho převod na placenou verzi služby, spotřebovává čas klienta
Informační systém
![informacni-system-pro-uzivatele informační systém zaměřený na potřeby uživatele](https://www.vaclavkeil.cz/wp-content/uploads/2011/09/informacni-system-pro-uzivatele-300x225.png)
Dle výsledků analýz známé poradenské společnosti Gartner musí ERP strategie více než dříve zohledňovat potřeby uživatelů, aby bylo dosaženo maximalizace výnosů z investice do ERP systému.
Informační systém (IS) lze chápat jako systém vzájemně propojených informací a procesů, které s těmito informacemi pracují. Přičemž pod pojmem procesy rozumíme funkce, které zpracovávají informace do systému vstupující a transformují je na informace ze systému vystupující. Zjednodušeně můžeme říci, že procesy jsou funkce zabezpečující sběr, přenos, uložení, zpracování a distribuci informací. Pod pojmem informace pak rozumíme data, která slouží zejména pro rozhodování a řízení v rozsáhlejším systému.
Do celkové funkce IS se také promítá nezanedbatelná položka okolí. Okolí informačního systému tvoří veškeré objekty, které změnou svých vlastností ovlivňují samotný systém, a také objekty, které naopak mění své vlastnosti v závislosti na systému.
Příkladem informačního systému může být kartotéka, telefonní seznam, kniha došlé pošty nebo účetnictví. Systém nemusí být nutně automatizovaný pomocí počítačů a může být i v papírové podobě.
Proč by měl být informační systém propojen s e-shopem? Minimálně pro úsporu času a nákladů na provoz a údržbu a minimalizaci chyb způsobených obsluhou e-shopu.
Možné způsoby jak získat informační systém:
- nákupem licencí
- SaaS modelem – čili informační systém poskytovaný formou služby
- informační systém zdarma – poskytován jen u systémů s chudší či nějak omezenou funkčností a nezahrnuje poradenství ani přizpůsobení potřebám firmy. Slouží obvykle k získání klienta a následně pro jeho převod na placenou verzi služby
Co když je rozpočet na informační systém velmi malý? V takových případech lze navrhovat různé modely financování a stanovovat priority. Vite, že existují i další možnosti jak dosáhnout cíle vlastnit a efektivně využívat informační systém?