Strategie SAPu – méně složitosti, posilování cloudu a big dat

SAP vytvořil vizi, že bude vytvářet software, který se snadno používá a bezbolestně kupuje a současně přidává cloud a big data. Ale dává zákazníkům to co oni chtějí?

Zákazníci SAPu v UK a Irsku si stěžují, že je těžké znát do kterého produktu, či služby mají investovat a zda získávají za peníze příslušnou hodnotu. Požadavek byl, aby SAP snížil složitost licencování a upgradů. SAP UK and Ireland User Group zveřejnili studii, podle které 80% většina nechápe jek upgradovat či integrovat cloudové SAP OnDemand moduly s existujícími implementacemi SAPu. 70% uživatelů z UK a Irska pociťuje, že SAP se nevyjádříl jasně ohledně nákladů na migraci z SAP BW a BI na SAP BusinessObjects.

Primární stížnosti uživatelů SAPu ohledně licencování je dle P. Adamse (vice chairman regional user group) nekonzistentní způsob jakým SAP licencuje produkty a služby. Například některé jsou licencovány dle počtu uživatelů a jiné dle užití dat. SAP se v této věci snaží a na včerejší konferenci UK & Ireland User Group se Tim Noble (managing director SAP UK and Ireland) vyjádřil, že skupina má snížit složitost licencování o 20%.

Rychlost zavedení

Od roku 2010 má SAP RDS (Rapid Deployment Solutions), které spojuje software, služby a nástroje spolu s best practices pro jejich implementaci.

SAP tvrdí, že dodání obvykle trvá 12 týdnů či méně.

Cloudová budoucnoust

V současnosti SAP nabízí cloudové protějšky ke svému sofware, ačkoliv na cloudu nejsou dostupné všechny funkcionality on-premise software.

SAP cílí na zákazníky skrze SAP CRM OnDemand Financials OnDemand, získal personál skrze SuccesFactor, Aribu a dodavatele. Má také cloudové balíky Business ByDesign a BusinessOne.

Největší výzvou pro SAP je dle A. Bowlinga (chairman UK & Ireland SAP User Group) přesvědčování stávající uživatelské základy, že potřebuje přidat cloudovou službu k existujícímu on-premise softwaru.

Big data a lepší výkonnost

In-memory platforma Hana, která má snížit čas nutný pro zpracování reportů až na 1/100 se prozatím využívá v Customer OnDemand and Business Objects BI OnDemand, v on-premise software lze použít se SAP CRM.

Podpora platformy Hana se má rozšiřovat v produktové a servisní řadě SAPu a má přinést SAPu výhodu nad konkurenty, namísto příležitosti ke zvýšení cen, podle Snabeho.

Budoucí výzvy

SAP se mění, protože zákazníci požadují jednodušší a výkonnější způsoby jak provozovat business.

Složitost se nejen snižuje vzhledem k zákazníkům, ale i současně roste pro dodavatele softwarového řešení.

Zdroj: techrepublic.com

Předpovědi softwarových expertů 2024
vyskove budovy

Velká řada expertů skloňuje začleňování AI do různých oblastí podnikového software a přínosy využití v podnikovém IT. Nejprve se však Celý článek