Surface of Microsoftu dokazuje, že software je mrtev

surface tabletZatímco právní oddělení Microsoftu pokračuje ve víře, že licencování software je nejlepší obchodní model v odvětví, jeho mobilní tým uznává, že software je jen jednou částí celého produktu, a už vůbec ne součástí toho, co zákazník kupuje.

S uvolněním tabletu Surface, který byl celý designován Microsoftem, Microsoft deklaroval, to co již většina zbytku softwarového odvětví ví: software je mrtev.

Analytik Stephen O’Gradz vysvětluje: „Trh nevygeneroval velkého technologicky výrobce, orientovaného na prodej software během 22 let“. Společnosti jako Facebook, Google, Red Hat se naučili prodávat služby založené či postavené kolem software. Ale software samotný? Zdarma. Nový softwarový králové dávají hory kódu zdarma skrze open-source licencování, protože rozpoznali, že ekonomická hodnota není v software samotném.

Ne každá firma samozřejmě touží po otevřenosti. Apple je více uzavřený, než by se vůbec kdy Microsoftu zdálo. Apple prodává iPhony, ne iOS. Má podíl ze všech aplikací prodávaných na App Store, ale vlastní software Applu je svázán s jeho hardware. Software je vlastně zdarma.

Google získává stejný výsledek, ale z jiného úhlu. V mobilech, Google udělal Android jako open-source. Software je opět zdarma.

U tabletu Surface Microsoft riskuje rozlobení svých OEM partnerů, protože vytvořil celistvý produkt, který zahrnuje software, ale nesnaží se tento software prodávat.

Je to strategie, kterou Microsoft aplikuje na daší oblasti, včetně Xboxu a cloud computingové platformy Azure. Odvětví se definitivně odklonilo od software jako business k software jako službě. Microsoft je konečně připraven být opět konkurentem.

Zdroj: http://www.theregister.co.uk/2012/06/22/microsoft_surface_proves_software_as_commercial_product_is_dead/

Strategie na podnikové aplikace
dashboard

K dosažení plné digitální transformace podniku je nutné mít dobře promyšlenou strategii pro rozvoj aplikací. Dinesh Varadharajan (CPO, Kissflow) navrhuje Celý článek