Jak uchopit velká data

velka dataBig data jsou další velkou příležitostí, či hrozbou pro organizaci.

O tom, co vlastně jsou velká data neexistuje úplná shoda. Jedni tvrdí, že je to mnoho dat v jedné či více databázích, jiní říkají, že je to o dokonalém přehledu a podpoře rozhodování, další tvrdí, že jde o data v souvislosi se sociálními sítěmi (informace od mas lidí).

Nejjednodušší definice big dat pokrývá tři faktory: objem, rychlost a různorodost. Avšak objem je tím nejméně důleřitým faktorem. V big datech jde o přístup, se kterým se s daty zachází. Na čem skutečně záleží je různorodost informací.

Big data jsou o mixu dat a o tom, kde se data nachází.

Databáze ve firmě, jsou pouze jedním malým komponentem z celkového mixu. Po celé ogranizaci jsou rozloženy dokumenty ukládané v souborech a můžeme zahrnout i hlasové a video soubory (např. CRM, školení, jednání).

Potom máme informace v hodnotovém řetězci dodavatelů a zákazníků – informace kritické pro proces, či poskytovanou službu; tyto informace již nejsou pod přímou kontrolou organizace. Pak tu může být požadavek zahrnout informace z různých sociálních sítích.

Jak tomu má rozumět kupující řešení pro big data?

Klíčem je považovat big data jako cestu. Nastavme krátkodobé a střednědobé cíle, týkající se toho, co je vyžadováno a pak nasaďme řešení, která nám pomohou se posunout k těmto cílům.

Cestu můžeme podniknout měřitelným způsobem, těžit z exisujících systémů ve spojení s novými systémy. Vše jen vyžaduje strategický plán vystavěný na pečlivém plánování a umění vidět dlouhodobou budoucnost.

Zdroj: www.businesscomputingworld.co.uk

Salesforce – priorita na smartphonech
salesforce logo cloud

Parker Harris (spoluzakladatel Salesforce) sází na mix HTML5 a nativní aplikace pro CRM na smartphonech. Harris dává vyšší prioritu ve Celý článek