ERP: Oracle vs. SAP vs. nováčci

ERP enterprise resource planning obrázekNetSuite, Workday a další cloudoví výrobci ERP vytváří výzvu pro Oracle, SAP, Microsoft a další.

Analytik Frank Scalvo (president, Strativa) říká, že „Starý boj mezi SAPem a Oraclem je takový, který se bojuje k remíze. Skutečný boj je staří hoši proti novým a vše nasvědčuje, že noví vyhrávají.“

Zatímco výnosy novějších ERP společností zůstávají mnohem menší, než u SAPu a Oracle, rostou mnohem ryhlejším tempem. Oracle a SAP stejně jako další velcí hráči jako Infor, Epicor a Microsoft Dynamic, se vydali nabízet zákazníkům některé možnosti cloudového deploymentu pro ERP.

SAP cílí s Business Suite na velké společnosti coby on-premise ERP systém, a nabízí doplňové SaaS aplikace stejně jako Business ByDesign pro středně velké společnosti a divize větších podniků.

Oracle zdůrazňuje možnost cloudového nasazení pro nové Fusion Applications a vyzdvihuje, že zákazníci mohou uplatnit přírůstkový způsob ohledně přijetí Fusion. Podle Ch. Martens (Gartner) nesou obě strategie určitá rizika. „Jakmile začnete podporovat Vaše zákazníky, aby se dívali na komplementární software, otevřete se konkurenci ostatních výrobců.“

Ale ti, kteří se rozhodnou zvolit ERP v cloudu mohou narazit na nové dilema, zda mít jednoho výrobce, či si sestavit řešení z best-of-breed SaaS komponent.

Někteří zákazníci budou vždy preferovat mít určité komponenty ERP, jako je hlavní kniha (GL), uvniř vlastních datacenter, zatímco například přejdou na Workday pro HCM (human capital management).

„Workday by neexistoval, kdyby Ellison nekoupil PeopleSoft“, říká Scavo.

Uvidíse, zda Salesforce.com samotné vstoupí do ERP. Zatímco Salesforce.com nedávno představilo aplikaci na řízení výkonnosti zaměstnanců nazvanou Work.com, společnost ponechává centrální ERP funčnosti na partnerech jako je Workday.

Salesforce.com investovalo do Inforu, který je on-premise, ale rychle se posouvá ke cloudu. S výnosy 3 mld. USD, je 3. největším výrobce ERP po SAPu a Oracle. Zatímco neexistují známky toho, že Salesforce.com chce přeměnit svoji investici do plného nákupu Inforu, takový vývoj by vytvořil třetího megavýrobce ERP a smazal by hranice mezi novou a starou gardou.

Zdroj: networkworld.com

Strategie na podnikové aplikace
dashboard

K dosažení plné digitální transformace podniku je nutné mít dobře promyšlenou strategii pro rozvoj aplikací. Dinesh Varadharajan (CPO, Kissflow) navrhuje Celý článek