Oracle versus OpenStack – protichůdné strategie

OpenStack logoChcete-li se podívat na plné spektrum cloudových možností, které právě přicházejí na trh stačí se jen podívat na tyto dva směry, jelikož se začínají rozvíjet. Representují dva extrémy. OpenStack je jednoznačně úsilím dodavatele (Rackspace) vytvořit komunitu, která pomůže pokročit v technologiích a podporovat inovace kolem frameworku, který mnoho dodavatelů může použít k uvedení spousty cloudových služeb na trh a zajistit diferenciaci přínosů. Zatímco Oracle zvolil zcela uzavřený přístup (vytváří řešení sám), který má za cíl splnit všechny přínosy najednou.

OpenStack se objevil na scéně zhruba před dvěma lety jako velmi nekompletní sada cloudových možností – Swift a Nova. Jelikož se objevil na scéně včas, získal si přízeň uživatelů a dodavatelských komunit a viděli jsme rychlé pokroky a zlepšování základního frameworku. (5. release Essex tento měsíc, od 3. release implementace u hosterů Internap, SoftLayer, Dreamhost, Sina, HP Cloudů; vědecké instituce San Diego Supercomputer Center, NeCTAR, Argonne National Laboratory; podniky Mercado Libre, Sony Playstation a další).
Nejedná se o dokončený produkt, ale v dané stádiu umožnuje vytvoření finálních služeb (Piston Cloud, MorphLabs). Podobně se připravují Red Hat, HP, Nebula, Dell a několik dalších. Dodavatelé kteří vytvářejí či dodávají vyšší hodnoty (PaaS, SaaS a další) se zapojují do Openstacku, protože jim to přináší daleko větší tržní příležitosti, než být závislý na proprietárních řešeních.

Na druhé vzdálené straně spektra stojí úsilí Oracle v oblasti cloudu, které se zaměřuje na využití celého intelektuálního vlastnictví, aby vytvořili specificky Oraclovský set. Většina informací, které sdílí Oracle s analytiky je důvěrných – chráněná pomocí NDA, až do doby dokud nebudou tento rok oficiálně odhaleny. To co může být sděleno světu nyní: „Máme všechny potřebné technologie, abychom mohli poskytovat plné spektrum cloudových služeb a zamýšlíme je poskytnout našim zákazníkům po našem“. Zde je určitá podobnost se počáteční strategií Microsoftu (Software + Services).

Avšak přístup je skutečně nejvíce podobný strategii Salesforce, více podobný než k Microsoftu.
Oracle je hlavně aplikační společností a bude vstupovat na trh pomocí SaaS verze jejich Fusion Apps.

Celý článek na:  http://www.zdnet.com/blog/forrester/oracle-and-openstack-a-tale-of-two-completely-opposite-strategies/861

 

Strategie na podnikové aplikace
dashboard

K dosažení plné digitální transformace podniku je nutné mít dobře promyšlenou strategii pro rozvoj aplikací. Dinesh Varadharajan (CPO, Kissflow) navrhuje Celý článek