Software na textovou analytiku pomáhá organizacím odvozovat hodnotné informace zevnitř firmy z textového obsahu počínaje wordovskými dokumenty a e-mailem a příspěvky na sociálních sítích konče.
Technologie, která získala popularitu se vzestupem sociálních médií typicky využívá NLP (natural language processing) a statistickou analýzu.
Hanns Koehler-Kruener (research director, Gartner) doporučuje následující:
- Jediným skutečným způspobem, jak zjistit, zda určit produkt na textovou analytiku splňuje specifické potřeby je dotazování se a metoda pokusu a omylu.
- Nepředpokládejme, že když všichni výrobci něco nazvou NLP (natural language processing), tak že myslí stejnou věc a tudíž výsledky budou stejné.
- Výrobci podávají výsledky z textové analýzy různými způsoby. Někteří se zaměřují na jednotlivé případy (sociální sítě, e-discovery, hlasová analýza), jiní nabízí jen řadu nástrojů pro vybudování vlastních aplikací.
- Otestujme nabídky pomocí vlastních informací, ne jen s těmi dodávanými v demu.
Zdroj: searchsap.techtarget.com